• Wyróżnienia w Konkursie Matematycznym "Kangur" 2022

Tradycją szkoły jest coroczny udział uczniów w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Kangur" . W tym roku konkurs odbył się 17 marca 2022r., naszą szkołę reprezentowało 28 uczniów. W tegorocznej edycji w gronie osób wyróżnionych znalazło się dwoje uczniów naszej szkoły: uczennica klasy 6 Paula Grzeszkowiak w kategorii Beniamin i uczeń klasy 7 Krzysztof Kotliński w kategorii Kadet.

Wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za udział, a wyróżnionym uczniom serdecznie gratulujemy.

• Wycieczka na Pomorze

• W dniach 09 – 11.05.2022 dwie klasy – 5a i 8b – uczestniczyły w wycieczce na Pomorze. Pierwszego dnia odwiedziliśmy jedno z najstarszych i najpiękniejszych polskich miast. Gdańsk zachwycił nas wielością i różnorodnością atrakcji. W oryginalnej architekturze tego miasta zapisane są dzieje naszego kraju. Wędrówkę rozpoczęliśmy od miejsca – symbolu, czyli dawnej bazy wojskowej na Westerplatte. Opowieści przewodnika o wydarzeniach z pierwszych dni II Wojny Światowej dały nam wiele do myślenia, zwłaszcza w obliczu obecnej wojny w Ukrainie. Następnym punktem było nowoczesne Muzeum Drugiej Wojny Światowej, gdzie poznaliśmy chociażby historię rotmistrza Pileckiego. Stamtąd udaliśmy się do kolejnego miejsca, które w XX-wiecznej historii Polski odegrało ogromną rolę – Stoczni Gdańskiej. Zwiedziliśmy wybudowane na jej terenie Europejskie Centrum Solidarności, przeszliśmy przez słynną bramę stoczniową, zatrzymaliśmy się pod krzyżami – pomnikiem Solidarności i poznaliśmy ciekawą historię związaną z tym miejscem. Spacerem zaułkami Starego Miasta udaliśmy się na Starówkę, by tam obcować z dziełami sztuki i cenną architekturą. W Bazylice Mariackiej mogliśmy obejrzeć uważany za jedno z najcenniejszych arcydzieł w polskich zbiorach – tryptyk Hansa Memlinga. Udaliśmy się też do bram Starego Miasta, skąd widać już było Fontannę Neptuna, przy której zakończyliśmy wizytę w Gdańsku. Udaliśmy się do Władysławowa, gdzie mieliśmy bazę noclegową. Podczas wieczornego spaceru zobaczyliśmy Centrum Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie oraz słynną Aleję Gwiazd Sportu.

Drugiego dnia udaliśmy się na zwiedzanie Półwyspu Helskiego. Zaczęliśmy od pięknych widoków na Zatokę Pucką z molo w Juracie. Urzeczeni morskim klimatem pojechaliśmy do miasteczka Hel, w którym najpierw udaliśmy się na pokaz karmienia fok w Stacji Morskiej Uniwersytetu Gdańskiego im. Profesora K. Skóry w Helu. Niecodzienne widowisko wzbudzało radość i entuzjazm publiczności. Tego dnia dotarliśmy także na sam początek Polski, który zdobyliśmy podczas pieszej wycieczki specjalną trasą turystyczną. Pogoda dopisała, więc skorzystaliśmy też z możliwości krótkiego odpoczynku na słonecznej helskiej plaży. Wypoczęci udaliśmy się z powrotem do miasteczka, by poznać jego atrakcje – Galerię Rzeźby Kaszubskiej, dawne zabudowania rybackie i pomnik Neptuna. Po powrocie do Władysławowa czekały na nas jeszcze dwie atrakcje – niespodzianki. Pierwszą z nich był rejs statkiem po pełnym morzu, podczas którego Pan Kapitan oddał ster w ręce uczniów i uczył nas szant. Polskie wybrzeże oglądane z morza wygląda naprawdę pięknie! Drugą niespodzianką była wizyta w Lunaparku, gdzie wszystkie atrakcje były dostępne tylko dla nas. Okrzyki radości (a czasem nawet przerażenia ;)) roznosiły się po całym ogromnym terenie Wesołego Miasteczka.

Po emocjach poprzedniego dnia musieliśmy nieco ochłonąć i na zakończenie wyprawy udaliśmy się najpierw do szczególnego Miejsca Pamięci Narodowej, czyli Cmentarza Pomordowanych w Lasach Piaśnickich. Nazywane często „Pomorskim Katyniem” mogiły to wynik akcji masowych mordów na ludności kaszubskiej, jakich dokonano podczas II Wojny Światowej. Pięknie zaaranżowane ołtarze i pomniki na mogiłach w środku lasu przypomniały nam o czarnych kartach naszej historii. Ostatnim punktem na mapie naszej wycieczki był uroczy Puck, w którym po raz ostatni z molo obejrzeliśmy cały Półwysep Helski i zatokę. Dotarliśmy do miejsca symbolicznych Zaślubin Polski z Morzem, które miały miejsce krótko po odzyskaniu przez nasz kraj niepodległości – w lutym 1920 roku. W Muzeum Ziemi Puckiej im. Floriana Ceynowy poznaliśmy natomiast dzieje tej ziemi oraz obyczaje ludności kaszubskiej, która ją zamieszkuje. Poznaliśmy podstawy języka kaszubskiego, obejrzeliśmy hafty i dowiedzieliśmy się ciekawostek o tabace. Wizytą na puckim rynku zakończyliśmy naszą wycieczkę i udaliśmy się w drogę powrotną.

• SZKOLNA WYCIECZKA Kórnik i Rogalin

• SZKOLNA WYCIECZKA

Kórnik i Rogalin

13 maja uczniowie klas III i II byli na wycieczce w Rogalinie i Kórniku.

W Rogalinie dzieci zapoznały się z mapą siedziby rodu Raczyńskich i makietą całej rezydencji.

W muzeum obejrzeli Rogalińską Galerie Obrazów, która zawiera znakomita kolekcje malarstwa Edwarda Aleksandra Raczyńskiego z największym płótnem Jana Matejki „Dziewicą Orleańską”. Poznali Gabinet Londyński, Pokój Fundacji i wiele innych. Nie można nie wspomnieć o bibliotece,

w której znajduje się przepiękny żyrandol przewieziony z Pałacu Raczyńskich z Gaju Małego.

Z tarasów można było się zachwycać ogrodem rokokowym o skomplikowanej budowie przestrzennej z kopcem widokowym.

W Powozowni obejrzeli pojazdy konne i akcesoria z przełomu XIX i XX wieku. Następnie uczniowie mieli możliwość spacerowania po pięknym parku krajobrazowym, gdzie rosną trzy dęby: Lech, Czech i Rus.

W Kórniku dzieci poznały historię przepięknego Zamku rodu Działyńskich. Podziwiali wnętrza zamkowe pełne portretów, mebli, luster, porcelany, a wszystko wyglądało jakby właściciele opuścili go kilka godzin wcześniej. Zobaczyli m.in. imponującą Salę Herbową i pokój Władysława Zamoyskiego.

Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały legendy o Białej Damie, która schodzi z obrazu

i spaceruje po przepięknym parku.

Na koniec wycieczki wszyscy zjedli pyszny posiłek oraz lody i każdy z uśmiechem wsiadł

do autokaru. Wycieczka była bardzo udana i pełna wrażeń🙂

• Jak przygoda to tylko w Warszawie

• "Jak przygoda to tylko w Warszawie"🙂

W dniach 20 - 22 kwietnia 2022 r. uczniowie klasy VII, VI i VIIIa naszej szkoły wybrali się wraz z opiekunami i Biurem Podróży " Travelsport" na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście. Zobaczyliśmy Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta oraz Zamek Królewski - ze zwiedzaniem wnętrz. Wraz z panią przewodnik udaliśmy się na spacer najbardziej reprezentacyjną ulicą miasta - Krakowskim Przedmieściem. Zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu. Udaliśmy się też na plac marszałka Józefa Piłsudskiego, by ujrzeć Grób Nieznanego Żołnierza. Niemałe wrażenie zrobiła na uczniach zmiana warty honorowej Batalionu Reprezentacyjnego Wojska Polskiego.

Podziwialiśmy też fasadę katedry św. Jana Chrzciciela. Na rynku Starego Miasta odwiedziliśmy pomnik legendarnej warszawskiej Syrenki. Zobaczyliśmy również ostatni element średniowiecznych murów obronnych - Barbakan oraz wysłuchaliśmy historii dotyczącej Pomnika Małego Powstańca.

W pamięci zostanie nam na pewno pobyt w Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzieci podziwiały ekspozycje wykorzystujące efekty dźwiękowe i multimedialne.

Drugiego dnia naszego pobytu również nie zabrakło wrażeń. Udaliśmy się na zwiedzanie zespołu pałacowo-ogrodowego, czyli Łazienek Królewskich. Wszyscy zachwycali się florą i fauną parku, a do zdjęć "pozowały" nam piękne pawie i liczne wiewiórki. Zwiedziliśmy tam też letnią rezydencję Stanisława Augusta - Pałac na Wyspie, gdzie podziwiać było można Galerię Obrazów czy Salę Balową.

Popołudnie spędziliśmy na eksperymentowaniu w Centrum Nauki Kopernik. Wystawy z interaktywnymi eksponatami dały wszystkim możliwość samodzielnego poznawania rozmaitych zjawisk czy odkrywania tajemnic kosmosu. Strefy do eksperymentowania były niecodzienną przygodą i atrakcją wycieczki.

Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Pałacu w Wilanowie. Rezydencja króla Jana III Sobieskiego z jej wspaniałymi eksponatami i dziełami sztuki cieszyła się ogromnym zainteresowaniem uczniów. Wzięli oni udział w lekcji historycznej pt. "Wizyta u króla". Podczas zwiedzania komnat, w których przebywał król ponad 300 lat temu, uczniowie poznawali w nietypowy sposób historię, a jeden z nich na chwilę wcielił się w XVII-wiecznego szlachcica, wkładając żupan i kontusz...

Ostatniego dnia odwiedziliśmy też najstarszą, zabytkową nekropolię Warszawy - Cmentarz Powązkowski. Uczestnicy wycieczki mogli na własne oczy zobaczyć miejsce, gdzie spoczywa wielu sławnych Polaków. Przeszli Aleją Zasłużonych z nagrobkami wybitnych poetów, muzyków i aktorów.

W drodze powrotnej czekała na wszystkich atrakcja w postaci dwugodzinnego pobytu w największym w Europie egzotycznym parku wodnym - Suntago.

Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących, niepowtarzalnych miejsc, do których chętnie byśmy jeszcze wrócili.

• WIZYTA W BIBLIOTECE PUBLICZNEJ W OBRZYCKU

📚📚📚📚📚📚📚📚📚

W dniu dzisiejszym dzieci z zerówki oraz uczniowie klasy pierwszej odwiedzili Bibliotekę Publiczną w Obrzycku🙂

Celem był udział w spotkaniu autorskim z pisarką panią Magdaleną Ludwiczak, która ma w swoim dorobku wiele książek skierowanych do dzieci. Pisarka prezentowała swoją najnowszą książkę zatytułowaną po prostu "Kropka"🙂 Dzieci z ogromnym zainteresowaniem wsłuchiwały się w opowieść pani Magdaleny przepełnionej ciepłem, humorem i uśmiechem❣

Bardzo dziękujemy za zaproszenie i mamy nadzieję na kolejne, tak miłe wydarzenia🙂

• WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

🚍🌞⛴🌞📸🌞🚍🌞⛴🌞📸🌞
            W dniach od 4 do 6 maja uczniowie z klas 4, 8a i 6, pojechali na wycieczkę do  Wrocławia i Trzebnicy.  Pierwszego dnia zwiedzili Ostrów Tumski, Panoramę Racławicką i Hydropolis czyli centrum wiedzy o wodzie. Drugiego dnia bardzo się spodobały warsztaty z techniki zdobienia papieru metodą ebru w Muzeum Pana Tadeusza. Był też rejs statkiem wycieczkowym po Odrze. Niektórzy obawiali się choroby morskiej, ale nie taki diabeł straszny... Dzieci chętnie robiły sobie zdjęcia z krasnalami we Wrocławiu i kotkami w Trzebnicy. Sanktuarium św. Jadwigi zauroczyło  barokowymi zdobieniami i ciekawą historią Jadwigi,  która w wieku 12 lat została wydana za mąż. Trzeciego dnia podziwiali Halę Stulecia, której kopuła na początku 20 wieku była największa na świecie. Nie można we Wrocławiu ominąć ZOO. Zachwyt wzbudziło Afrykarium, egzotyczne zwierzęta,  ale też możliwość karmienia w specjalnej zagrodzie kóz, owieczek i kucyków. Wycieczka tak się spodobała, że już marzą o kolejnej 😀
            Stan autokaru został dwukrotnie sprawdzony przez policję. Wynik był tak dobry, że policjanci chętnie zrobili sobie zdjęcie z naszą grupą. Jeździmy bezpiecznie 😇